malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Vad är det som är så bra med morgonpromenader?

Av malin - 30 januari 2013 07:30

Jag får en känsla av att många som undrar just detta. Varför detta tjat om att gå upp på morgonen och promenera innan fruost? 


Visst, vissa säger att man förbränner mer fett när man promenerar innan fruost. Jag kan inte säga så mycket om det. Har läst saker om både för och emot detta och ärligt så bryr jag mig inte om just den grejen heller. 

Anledningen till varför jag älskar mina morgonpromenader är framför allt för; 

1, det är underbart att vakna till ute i friska luften. Man får en otroligt fin syrepåfyllning efter en natt instängd i ett sovrum. 

2, jag mår så illa om jag bara sa gå upp och trycka i mig frukost. Vilket jag vet många som håller med mig här.

Man hinner helt enelt bli sugen på fruost när man går ca: 25-35 min på morognen. 

och den absolut största anledningen..

3, går man på morgonen så har man det gjort! När man ställer klockan 40 min tidigare på morgonen för att gå upp och ta på sig skorna och traska ut så kommer det inget i mellan. Då har du den speciella tiden avsatt för promenad. 

 

Det är väl allt för ofta som man tänker "jag tar en promenad efter jobbet istället." 

Men hur ofta blir det verkligen av? Det kommer ju nästan alltid något i mellan och dessutom har man allt som oftast inte energin till att ta den där promenaden på eftermiddagen. 


Detta var i alla fall några små fördelar till att ställa klockan lite tidigare på morgonen och ta den där underbara stunden på morgonen. 


Nu är klockan 07.23 - jag har varit ute och promenerat i ca 30 min, ätit frukost och bloggat. 

Dessutom är jag ledig idag!! Så hela dagen till godo till vad jag än vill göra. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards