malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Dagens mat och träning; söndagen den 3 juni

Av malin - 3 juni 2012 21:45

Jag tänkte att jag ibland ska lägga upp vad jag äter om dagarna och hur jag tränar. 

Detta med syfte att faktiskt visa att man inte måste svälta sig, gå efter konstiga diter eller något annat för att vara sund och ha en normalvikt och må bra!

Som jag sagt så många gånger tidigare, det handlar om balans och bra val. :o)


Det kommer inte bli något dagligt inlägg, för sådant ska jag inte lova.   Men väl ändå någon dag i veckan i alla fall. 



Så då börjar vi med maten för dagen då:


Frukost: FiberHavregrynsgröt (gjort på både mjölk och vatten) med hemmagjord jordgubbssylt.

Till det ett glas mjölk och en halv proteinshake.


Mellanmål 1: 2 ägg och en banan


Mellanmål 2: 1 proteinshake


Lunch: Kycklingsallad med fullkornspasta och vitlöksdressing. 


Mellanmål 3: En smoothie på färska jordgubbar, en halv burk lätt kessella, lite mjölk och 1 tsk sirap


Efter träning: 1 proteinshake


Middag: Bulgur med nötfärsbiffar och franskaörtersås och grönsaker. 


1 timme innan sängen: 1 proteinshake



Träning: 

Morgonpromenad 25 min (innan frukost) 

60 min spinning på gymmet. 


 
 
Johanna

Johanna

3 juni 2012 22:31

haha nej fick faktiskt ingen kommentar, antar de är vana vid detta laget nu :) borde dock tagit kort på lars wallin som med åt där :)

Har inte följt BB så mkt, såg i början men tröttna när de var så elaka jämt...men hoppas hanna vinner, varför vet jag inte redigt, men tycker hon utvecklats i huset, från och stå för vad hon tycker

Gick det bra å jobba i helgen? kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Cecilia

Cecilia

3 juni 2012 22:49

Vad bra, intressant! :) Ja klart du måste äta mkt, du tränar ju mkt :)

Jo jag kan nog resonera ganska bra och jag vet ju egentligen vad som är rätt och fel. Bara dålig på att leva som jag lär.
Och klart jag inte går upp i vikt av vanlig mat, that makes no sense.
Men ändå, jag är rädd... jag äter ganska ordentliga måltider. En dag kan se ut såhär: Frukost: 3 dl lättyoghurt med massor av bär + ev 1 knäckebröd eller flingor + två knäckebröd eller havregrynsgröt och 2 knäckebröd, det vanligaste jag äter. Sen lunchen är oftast bara frukter, typ 2 äpplen, kiwisar eller liknande. Middagen är någon form av protein - kött eller kyckling oftast och en stor sallad, eventuellt sås, eller någon gryta. Sen äpple efteråt oftast. Sen på kvällen en ganska stor fruktsallad eller som nu de sista veckorna både frukt och nötter eller godis. Men så ser i alla fall oftast dagarna ut för mig. Godiset vet jag att jag kan skippa, vet inte varför detblivit så mycket med det det sista här :S även en del onyttig mat som revben, fläskben och sådant där jag inte har så mycket sallad till utan mest gnager på benen och det kan bli ganska mkt :S vilket även ibland resulterar i toabesök och ångest. Men jag äter ju aldrig en lagad lunch så jag vet ju även att det inte bör vara "farligt" för kroppen...

Bara jag bryter vanan att inte äta massa skit på kvällen liksom. Det blir stor kalorimängd då. Men ibland kan jag bara inte sluta tänka på mat, vill bara ha det hela tiden, som att det bor en riktig tjockis i mig....

Jo vågen borde kastas ut men då kommer rädslan igen att jag ska väga för mkt, visst jag kan ju känna av på kläderna... har ju bara 2 par byxor som passar bra nu. Gick ner från storlek 27 till 25 på jeans. Men jag vill inte att de "stora" ska passa igen. Jag har ju varit lite större för ett par år sen som jag skrev. Så den rädlsan finns ju där med, har pendlat mkt upp och ner beroende på antidepressiva mediciner, depression och skräpmat/godis/chips....

http://www.ceciliadarling.se

 
trollet

trollet

4 juni 2012 09:22

Tycker inte vi måste vara överens, kanske bara om att man får tycka olika=))
Tack för pepp i min motions start... uppskattas verkligen!!

http://www.lchftrollet.blogg.se

 
Vivi

Vivi

4 juni 2012 13:02

Du är så himla duktig tjejen!! Hejja !!
Kram

http://www.missvivis.se

 
Eleonore

Eleonore

4 juni 2012 15:49

Så bra saker du äter och visst är det så att man inte behöver gå på dieter eller svälta sig för att gå ner i vikt. Att träna och äta rätt i lagom mängder kommer man otroligt långt på :)
Så roligt att du gissar och att du tror precis som jag att det blir en tjej :D Ska bli så spännande att se vem det är som gömmer sig där inne!
Haha kanske inte superroliga men alltid skoj med paket ;)
Kram

http://fikamed.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards