malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Malin läser Wellness - Recept på kesoplättar

Av malin - 5 mars 2012 15:00

Idag testade jag ett nytt recept på kesoplättar som jag hittat i senaste nummret av Wellness. 

Enkelt och riktigt, riktigt goda plättar!! 


Det står att man kan servera plättarna med lätt kvarg och hallon, men jag blandade kvargen med min egna jordgubbssylt. Riktigt fint till. :)


   


Mitt lilla tips är att ha låg temperatur när du steker så de kan ligga länge på första sidan och bli lite fasta, annars går de lätt sönder när man ska vända dem. :) 


 
 
Thessan

Thessan

5 mars 2012 16:02

Fin blogg du har!

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Lovisa

Lovisa

5 mars 2012 20:05

Kesoplättar är verkligen en favorit här hemma :) Enkelt, snabbt och gott. Men jag brukar bara göra relativt naturella eller med lite kryddor. Men den där med kanel låter god som "efterrätt" =)

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
elfina

elfina

5 mars 2012 22:34

njaaa. det vågar jag mig inte på. Men det låter ju nyttigare helt klart!

åååh jag har hittat ett par skit snygga och förhoppningsvis sköna nike skor på stadium jag ska slå till på. 1199:-, tar emot lite.. men träningsgrejer är viktigt..eller hur.

http://www.elfinas.blogg.se

 
Vivi

Vivi

6 mars 2012 08:23

Jag älskar ju plättar och pannkakor, borde verkligen testa ngn nyttigare variant! Ska försöka ta mig i kragen och testa det receptet, dina recept brukar vara finemang :)
Dessutom kan jag tänka mig att de fungerar att ta med kalla som lunch.

Va... en snäcka som dig borde han ju försöka håva in så fort som möjligt ;P fast om han nu sa nej så säger ju seden att han måste ge dig en fin present, det har jag läst på wikipedia ;)
Spännande med saker som händer, lovar att tålmodigt vänta på avslöjandet ;)

Hur gick det att jobba igår ? Fungerade det ? Är det bättre idag? Försök få tag på aloevera annars, det tar ned rodnaden fortare.
Kramar!

http://www.missvivis.se

 
Thessan

Thessan

6 mars 2012 10:12

Det tycker jag att du ska testa, är så roligt =) Ha en bra dag!

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Eleonore

Eleonore

6 mars 2012 10:17

De där verkar ju väldigt bra och nyttiga, kul att de blev goda med! Har så svårt för att göra något gott och onyttigt med bra ingredienser istället haha :)
Haha ja vi pratade om det tidigare ja! Visst ger påsksaker en riktig vårkänsla :D Det är så härligt när de kommer i butik. Har ju själv inga påsksaker alls men överväger att köpa lite i år iaf. Något ris och lite av de på bilden :D
Ja visst gör en vinegrette eller dressing mycket för en sallad, det är nästan ett måste många gånger! Där jag jobbade förut hade vi en sallad där man strödde på granatäpplen, färsk rödkål, solrosfrön och torkade aprikoser och det gjorde ju hela salladen :D Melon kan jag tänka mig är riktigt smarrigt i!
Ja den delicatobollsglassen ska jag hålla utkik efter, men som sagt svårt att hitta ställen som har just triumfglass! Som tur är har vi ett ställe som heter Glassiären som har enorma glassar och förra året hade de just de dammsugarglass så det måste ju komma delicatoboll med :D
Stor kram!

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Vivi

Vivi

6 mars 2012 11:37

Äsh, folk kommer bara vara avundsjuka för att de tror att du har varit utomlands ;)
Bra att du har en bra kräm, det kommer nog lägga sig snart. Var bara lite försiktig när du är i solen närmaste tiden så att cellerna får lite tid att åtrställa sig annars kan du lätt bränna dig igen.
Skövde minsann, hemligheter kanske ? ;)

Ha ha bra, jag väntar mig en presentrapport sedan :)

Hoppas du får en fin dag !
Kramar !

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

6 mars 2012 18:38

Massa bra tips får man ju härinne hos dig=)
Ja det får vi allt ha,hehe...ja synd men å andra sidan var det just den helgen min vän kunde, så vi fick köra på det..penga bekymmer är alltid ett bekymmer,hehe..men du som jobbar som en galning..!Hur går det på jobbet?

http://hummingbird.blogg.se

 
Emma Josefine - Mamma till Alva

Emma Josefine - Mamma till Alva

8 mars 2012 19:24

mums, måste testa !!! :)

http://emmajosefine.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards