malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Mira tillbaka till veterinären..

Av malin - 24 februari 2012 11:00

Här har det varit aktivitet på hög nivå nu på morgonen. 
Den bröjade lugnt och stilla med mys med katterna och frukost och nyhetsmorgon på TV:n.

Men sedan när jag skulle  lyfta upp Mira såg jag hennes sår på magen och fick panik. Det var HELT vätxefyllt. 

Såg inte illa ut annars, men uppsvällt och jag fick så klart panik. Min lilla prinsessa! 


Jag ringde upplysningen på blåstjärnan i Göteborg, eftersom veterinären här hemma inte hade öppen telefontid då. Hon på Blåstjärnan sa att jag verkligen borde komma in med henne, "det kan vara lugnt, men det kan ju även vara så att vi måste tömma såret".

Men åka till Göteborg nu, när Johan dessutom är på jobbet med bilen? 

Jag ringde Johan och efter lite om och men så beslutade vi oss för att jag bara skulle ta henne in till veterinären här i Vara utan att ringa dem.

Så Johan kom hem med bilen, jag fick skjutsa tillbaka honom till jobbet och sedan hem igen för att packa in Mira i buren och iväg till veterinären.
Jag som är så blödig och har så nära till tårarna jämt, hade så klart redan fällt en del vid det här laget.
Johan, som är lite tuffare än mig (det är ju inte så svårt i och för sig) sa bara att jag måste stå på mig och kräva hjälp även om de skulle hänvisa mig någon annanstans.


Men när jag kommer in till veterinären, torkat bort tårarna och går in i korideoren och ropar lite lätt efter någon. En sköterska kikar ut och jag säger bara "kan jag få hjälp..." och där, mitt i hjälp, så börjar jag stor gråta.

(ååååh, så typiskt mig) Men skäterskan var så otroligt snäll och vänlig. Hon kom direkt och vi fick komma in i ett undersökningsrum.
Jag förklarade snabbt att jag är överkänslig, men det är ju min bäbis och hän förstor såklart direkt. Hon tog ut Mira ur buren och såg lite på henne, hämtade sedan en leg. veterinär som sedan kollade henne ordentligt och de hjälpte mig så bra.

Lugna och trevliga och inte alls någon pik om att jag åkte in utan att jag hade någon tid. De var så otroligt vänliga, vilket så klart gör mig lugn och trygg.


Veterinären tyckte det kändes som att hon kan ha fått ett litet brock, men att det absolut inte är någon fara. Och eftersom tjejen är pigg, lekig och både äter och dricker så var det absolut ingen fara.
Han sa att hon inte behövde tömmas ur såret heller utan att det alltid brukar lägga sig självt.
Men det som gör att jag absolut kände mig trygg var att han ville att hon skulle komma in på tisdag igen bara så att han fick göra en koll på att det lägger sig som det ska.


Det kändes bra, att han bara inte säger "det är ingen fara, det lägger sig. hej då". Utan att vi ska in igen för att uppfölja det hela.

Just nu ligger min lilla tjej och sover. Det gör mamma lugn. :)
Men jag kommer nog ha stenkoll på henne under helgen om jag ser att hon beter sig konstigt eller slutar äta eller dricka.


Men nu ska jag försöka ta tag i dagen på andra sätt.
 




Jag kan inte annat än att älska den där ful/söta bilden på lilla sessan. 

För man måste ju lukta på ALLT, till och med kameran. *fniss*

 
 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

24 februari 2012 11:26

Åh vilken start,stackare,men vilken tur att det inte var så farligt!Åh nä sjuk så länge,jobbigt! Ja det är ju sant iofs..o vet du skam den som ger sig så nu har jag fått till ett möte på plats och beslutet kanske ändras;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Mia

Mia

24 februari 2012 12:17

Åhhhh stackars dig, förstår att du inte kunde hålla tillbaka tårarna, det är så tufft när ens små djur mår dåligt (eller att man tror det räcker ju eller hur). Vilket underbart mottagande, kanske hjälpte det till och med att det var blödiga matte som kom med sessan o storgrät ;-)

Skönt att det också kändes så bra efteråt, det gör ju att du tryggt kan tänka dig komma tillbaka och känner dig trygg med dem att vårda er lilla sötis ♥♥

trevlig helg nu o mys mycket Krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrram o nosgnugg till sötisen förstås

http://fredthevov.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

24 februari 2012 13:49

Åh ja han har så vackra ögon dom är verkliegn BLÅ, ja nu finns det ingen risk för att ögonfärgen ändras så han blir nog poppis bland brudarna,undara vad hans hönsmamma(läs JAG)kommer tycka då,mohahahaha..nu har jag lagt upp 2 helt gudomliga bilder som jag fotade igår..

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

24 februari 2012 14:21

Tack fina gulliga du ! Dina snälla ord värmer en massa ska du veta!

Nämen ush, stackars lilla Mira och stackars dig, det var nog värre för dig än henne om man nog ska vara ärlig ;)
Jag vet hur det är att oroa sig och du gjorde helt rätt att åka dit, man vet ju faktiskt aldrig. Jag har varit nära att börja gråta en massa gånger hos veterinären så jag förstår precis och det var ju lite bra, du fick säker bättre och snabbare hjälp då det märkte hur jobbigt du tyckte det var och hur mycket du älskar din pälskling ! Det är ju inte alla kattägare som älskar sina kissar så mycket tyvärr :(
Riktigt bra veterinärer & skönt att du får åka dit igen och kolla upp det !

Hoppas du får en riktigt härlig helg och oroa dig inte för mycket. Så länge hon dricker , äter och beter sig någorlunda som vanligt är det ingen fara !
Massa Kramar !!

http://www.missvivis.se

 
susanne

susanne

24 februari 2012 14:55

Vad skönt att det finns så fina och förstående veterinärer. Det är klart man blir orolig när ens fyrfotade vänner inte mår bra.
/ Kram Suss

http://sussifartenigen.blogg.se

 
Lovisa

Lovisa

24 februari 2012 21:00

Åh, jag vet exakt hur det är. Jag hade total panik när min lilla Skrållan var sjuk. Visste inte vad jag skulle ta mig till, och så var min kära sambo inte hemma heller. Men det löste sig. Som det mesta brukar göra.

Skönt att veterinären sa att det nog inte var någon fara =) Och det är alltid skönt att få komma in igen och kolla upp det en extra gång. Jag håller tummarna att hon mår helt bra snart, din lilla prinsessa!

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Lovisa

Lovisa

25 februari 2012 17:43

Åh vad härligt att få träna igen! Jag längtar till den dagen jag inte länge känner någonting i halsen :P

Skönt med Mira också, jag tror det löser sig!

Vad kul med spelkväll, själv ska jag nörda mig med lite lan här hemma med pojkvännen och en kompis :P Haha härligt lördagsnöje :D

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Eleonore

Eleonore

27 februari 2012 14:51

Så jobbigt att Mira fick åka till veterinären igen en tur att det inte var någon fara och att du får göra återbesök igen imorgon! :)
Hahaha ja det har du rätt i, visst är det kul och mysigt att det kommit en liten prinsessa och hon är ju så söt. Men håller med om att det blev väldigt överdrivet med alla extra insatta program som handlade om samma sak hela dagen! Haha den gubben såg jag också på varenda kanal :P
Hoppas du fick en fin helg ändå, själv har jag jobbat :D
Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Emma Josefine - Mamma till Alva

Emma Josefine - Mamma till Alva

28 februari 2012 22:35

nemen ååh ?? hur är det med Mira nu ??

http://emmajosefine.com

 
Martin Halmstad

Martin Halmstad

22 augusti 2012 13:56

Skönt när ens husdjur är tillbaka och mår bättre. Inte lika roligt att betala räkningen bara.

http://martinhalmstad.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards