malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Träning och utveckling.

Av malin - 3 februari 2012 13:45

Jag funderar mycket just nu på utvecklingen med träningen, då först och främst musklernas utveckling. 


Jag har ju ett väldigt konkret mål med min träning, jag vill bli starkare, få större muskler och minska min fett%. 

Det där med att bygga muskler smatidigt som man minskar fett% i kroppen är väldigt svårt. Så jag har valt att fokusera på bygga först och främst, fettet kommer att minska om jag bara äter bra och sedan ju mer muskler jag får ju större förbränning får jag.


Det är ju egentligen väldigt enkelt, i teorin, att bygga muskler. 

Om du t.ex vill bygga upp dina biceps så måste du trötta ut muskeln, så att muskelfibrerna går sönder. Det är då, efter tärningen, som träningsvärken kommer och muskeln bygger upp sig själv igen. Den reparerar sina fibrer och gör dem starkare så att muskeln ska kunna klara det där tunga lyftet den utsattes för. Och den blir då starkare. Sedan fortsätter man helt enkelt så, lyft tyngre, bryt ner muskeln och låt den sedan bygga upp sig själv igen. 


Visst låter det så enkelt? Och ja, detta är självklart en väldigt enkel, rätt ytlig förklaring på hur det fungerar. 

Och jag är inte någon expert, har inte några utbildningar inom ämnet, men jag är intresserad och suger åt mig all info jag kan om kost och träning för att kunna utveckla mig själv. 


Vart vill jag då komma med detta?? 
Jo,jag måste ööööööka min träning. För jag vill har rediga resultat och det snart!


Jag vet en sak, och det är att jag måste lägga om min träning, göra den tuffare, utmana mig mer, och fokusera mer på olika muskelgrupper per träningspass.
Jag måste göra ett nytt upplägg, för nu vill jag se stora resultat!     


(Ja, jag vet alla söta ni som vill peppa mig nu, vilket jag älskar när ni gör(!), det händer saker i kroppen som man inte ser direkt. Och jag som ser mig själv i spegeln varje dag kanske inte ser förändringarna lika tydligt. Men jag har ju gjort en smart sak, jag tog nämligen bilder i hötas för att dokumentera formen då. Kanske man ska ta ett par bilder igen nu och se om det verkligen inte syns något?) 



Men det är ju faktiskt så att det inte bara är tärningen som avgör hur musklerna utvecklas, vad du stoppar i dig är minst lika viktigt det! 

Men det får vi prata mer om en annan dag. 











 

 Missnöjd Malin vill ha mer muskler! hihi.. 






 
 
Emma Josefine - Mamma till Alva

Emma Josefine - Mamma till Alva

3 februari 2012 14:25

Vad lustigt, läste precis i Olga Rönnbergs blogg (Biggest Looser du vet) att det smartaste är att ta före-bilder, då ser man verkligen resultat :D hihi. Kram !!

http://emmajosefine.com

 
Lovisa

Lovisa

3 februari 2012 15:00

Sv: Precis! Det är så få som faktiskt har samma mål som mig känns det som. Antingen så tränar de på heltid (nästan i alla fall), eller så tränar de jättesporadiskt. Jag däremot försöker att ha ett schema som jag följer och ser det som ett jobb eller vad man ska säga :)

Haha, jag vet hur det är! Jag ska iväg och bowla ikväll. Får se vilka utmaningar jag ställs inför då. Öl lockar ju som bara den, men bäst vore att vara helt nykter eftersom vi ska iväg till en kompis sommarstuga för att basta och liknande - kan tänka mig att det blir lite öl då... :P

Ja! Men vi får se till att få fler följare på bloglovin', man måste ju arbeta upp en välkänd blogg ;) Haha.

Förresten är det ju jättesmart med före-bilder! Jag har några sedan förra året. Så det är nog faktiskt så att jag ska ta ett kort i eftermiddag och se om det är någon skillnad.

http://missfitforfight.shapemeup.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards