malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Mira till tant veterinären.

Av malin - 13 februari 2012 20:28

Förra veckan började Mira bete sig så konstigt, hon jamade och gned sig mot allt. Jag förstod verkligen inte vad som hänt med henne, deprimerad? Ville hon ha mer uppmärksamhet? 

Till slut kom jag på det, uppmäskamhet, ja, det ville hon vekrligen ha. Men inte av mig eller Johan. Nej då, det var Pesch hon ville ha uppmärksamheten av! 

Ja, hon har blivit stor, hon har blivit kvinna och marsar som bara den. (Mamma berättade för mig att det tydligen kallas "marsa" när katthonor "löper".) 


Jag tog tag i saken på en gång. Eftersom hon är innekatt och vi inte har tänkt att fixa något stamnamn och ha bäbisar på henne så tyckte vi att det var lika bra att setrilicera henne på en gång. 

Så i morgon (kanske inte så passande på alla hjärtansdag) så ska hon in till tant veterinären. 


Jag är faktiskt lite nervös, gillar inte tanken på att de ska söva henne och hur hon kommer att må efteråt. 

Jag har i alla fall avbokat min träning på kvällen och ska vara hemma med henne hela tiden efter att hon kommit hem. 

Det är ju en liten större operation än när de kastrerar en hane så det blir väl tratt och hela grejen nu då.


Någon som har lite erfarenhet av detta? 
Tror ni att vi borde skjutsa ut Peschen till Johans pappa någon dag? Eftersom både jag och Johan jobbar på onsdag och de kommer att vara ensamma ganska många timmar...


Åh, vad orolig mamma jag är. Men de är ju mina små bäbisar! :) 



 


 
 
Nella

Nella

13 februari 2012 21:11

Sv: Inom vården får man heller inte ha långa naglar, men det handlar om smitta och skador.. Känns också lite surt!
Angående ELF produkterna så -JA! Riktigt bra produkter för ett sånt larvigt lågt pris. Jag har lagt upp en recension om borstarna jag beställde där ifrån för ett tag sen, och imorgon kommer även lite mer om fler produkter från ELF :)

Kram!

http://nella.prexdesign.se

 
Nella

Nella

13 februari 2012 21:12

Jag glömde att fråga om kissen är en ragdoll? Så otroligt, himla söt! :)

http://nella.prexdesign.se

 
Lovisa

Lovisa

13 februari 2012 21:38

Jag fick dina kommentarer.

Ja, jag har två små katter. Två "märkeskatter" av rasen Corish Rex. Det finns lite bilder på dem här: http://missnoid.spotlife.se/tag/mina-katter/
De är verkligen speciella, men jag tycker det är mysigt =) Harry är riktigt pratig och skriker så fort han inte får uppmärksamhet :P

Åh, det är ju så underbart när ett pass går bra. Därför man inte ska låta sig nedslås när man haft en dålig period, för rätt vad det är vänder det =)

Hur gick det med ditt träningsschema som du skulle knåpa ihop förresten? Har varit lite dålig på att läsa bloggar den senaste veckan tyvärr.

Kram

http://missfitforfight.shapemeup.se

 
Josefine

Josefine

13 februari 2012 23:17

Vet inte ifall du fick min förra kommentar ? Iallafall så skulle vår katt använda tratt och försökte hela tiden få av sig den, gick in i dörrar, kunde inte få upp maten ur skålen osv så jag tog av den en stund. Då skyndade hon sig in under sängen för att bita upp stygnen så det såg riktigt otäckt ut ! Sen var det tratten på som gällde! De blir ju lite medtagna men piggnar till snabbt :) du ska se att det går bra!

http://emmajosefine.com

 
Puss in boots

Puss in boots

14 februari 2012 07:42

SV: Kontoret var inte speciellt bra faktiskt, Ok men inte mer. Tyvärr :)
Ja katter är något av det bästa ^^ Lycka till hos veterinären, det är ett snabbt ingrepp så det blir säkert inga problem :)

http://pussincowboyboots.blogg.se

 
Cecilia

Cecilia

3 juni 2012 22:53

Herreguuuuuud vad bedårande! Jag smälter! Åhhhh vilken pussgurka :-)

http://www.ceciliadarling.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards