malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Kvarg och Fun light

Av malin - 9 januari 2012 16:45

Mitt favorit mellanmål!! 

Kvarg - mer känt som kesella. Det är Arla som kallar sin kvargprodukt för kesella. Men nu för tiden har även ICA sin egna kvarg (som innehåller mindre fett och är billigare.)

Det är så bra mellanmål när det innehåller mycket protein och lågt med fett och kolhydrater.

Simpelt att fixa med: upp med kvargen i en skål, så mycket du vill ha, och sedan en liten skvätt fun light, vilken smak du tycker bäst om. Rör om och... serverat! 

Jag själv älskar Wild Strawberry Watermelon.


Jag vet, jag vet, för fitness/byggar-världen är detta ingen nyhet, nej.. Men å andra sidan är det ju inte så många (om någon) fitness människa som läser min blogg. Så kanske kommer jag med något helt nytt för någon. :)


   

 
 
Pernilla

Pernilla

9 januari 2012 18:32

Låter gott. Kanske man skulle varva keson med som jag äter som mellanmål så gott som dagligen?! Du som verkar ha lite mer koll än mig iaf. Vet du hur de står sig energi och näringsmässigt mot varandra. Försöker få koll på kosten nu då det är det det faller på för mig ;-)

SV: gillar att läsa om folks vardag. Där man kan få tips som dessa snarare än de som tror att de är intressanta och extraordinära haha!

Har tagit det lugnt ;-) Två långpromenader bara och så ska jag knåpa ihop ett hemmaprogram idag. Som jag borde gjort innan helgen. Men ibland hinner man inte allt man tänkt sig.

http://reasonstobebeautiful.wordpress.com

 
Vivi

Vivi

11 januari 2012 11:02

Helt nytt för mig, men ... njaeeee jag tror jag håller mig till min banan jag :)
Kvarn låter ... läskigt !
Kram

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards