malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Mira och Pesch del 1

Av malin - 26 oktober 2011 09:00

Efter Miras ankomst igår är Pesch förvirrad. Han vill så förtvivlat gärna nosa på henne och busa med henne. Men lilla Mira är så rädd och förmodligen förvirrad med så hon morrar och fräser så fort Pesch kommer i närheten. 


Just nu känner jag mig något förtvivlad, jag har ingen aning om hur jag ska bete mig känner jag.

Ska jag bara låta dem vara så de får lösa allt själva? (Trots att Mira bara vill vara inne i sovrummet, gärna under sängen just nu.)

Ska jag försöka få Pesch att ge henne lite utrymme så hon får hinna känna sig lite hemma? (Hur jag nu ska lösa det.)

Eller finns det något annat alternativ? 


Någon kattvan människa som vet hur man löser dessa situationer? 



Så här såg det ut igår när Mira såg sig omkring lite på kvällen. 

 

 
 
Art By Tina/Tina Axelsson

Art By Tina/Tina Axelsson

26 oktober 2011 13:18

Åhhhh vad söt hon är!!!! Måste komma och kika på henne när hon känner sig mer hemma. En "regel" är att det brukar ta ca 4 dagar för katter att bli vänner. Så har det varit när vi haft små busar hemma. Dom blir snart polare!

http://trueborn.blogg.se

 
Vivi

Vivi

26 oktober 2011 14:51

Hur går det ? Förlåt har varit sjuk och missat detta, går det bättre ? När de kommer till ett nytt ställe så tar det tid att vänja sig, om hon id detta laget fortfarande är rädd för Peschen försök ha honom i ett annat rum ett tag även om det innebär att stänga in honom i badrummet ngn timma. Låt henne själv få gå och nosa i lägenheten i lugn och ro, sedan när hon vant sig lite kommer det andra att lösa sig. Det är iaf positivt att det är hon som fräser och inte Pesch som blir arg ;)
Hoppas det går bättre idag !
Många kramar !!

http://www.missvivis.se

 
Monica

Monica

27 oktober 2011 19:39

En sån liten sötnos! Det brukar, som några redan påpekat här, ta några dagar innan de tolererar varandra. Jag har ju själv två stycken och även om den gamla katten nog tolererade den nya efter en vecka, så var han minsannen inte glad över familjens nya tillskott på minst två månader.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards