malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Nyårslöftet 2012

Av malin - 2 januari 2012 11:30

Tidigare år har jag inte varit sådär jätte bra på att avge nyårslöften, men i år ska jag avge ett och det ett ordentligt löfte! 


Först tänkte jag, nu, nu är det dags att uppfylla drömmen om att för en period i livet träna och äta mig till den där drömkroppen. Vi har nog alla tänkt så en (eller fler) gånger. Sedan är det nog väldigt olika hur vår drömkropp ser ut. Vältränad, smal, kanske att gå upp några kilon? Alla har vi olika mål. 

Jag är ju mest inne på det där muskliga, tonade smygga muskler vältränade ben. jag tycker det är så otroligt snyggt. Jag talar inte om body building eller så här, bara mer muskelmassa än "normala" om man kan förklara det så. 

Men igår tänkte jag, visst, det skulle vara grymt att satsa stenhårt en period, men... Ja, det där MEN.

Varför bara satsa för en period? Så jag körde på det långsiktiga istället. 


Så mitt nyårslöfte är: 

1, att dra ner på godis, kakor och allt annat som är snabba kolhydrater. För som det är just nu äter jag på tok för mycket sådant. Det som gör att jag inte blir allt för stor är ju att jag tärnar så pass mycket. 

2, äta mer regelbundet. 5 mål om dagen. Frukost kl. 7-8 Mellanmål 10-11 Lunch 14-15 Mellanmål: 16-17 Kvällsmat 19-20 
Så ska min vardagliga kost se ut.

3, öka intensiteten i min träning. Jag ska/kan inte tärna så mycket mer än jag redan gör. Men jag kan springa liiiite snabbare, jag kan ta i liiite mer på spinningen och jag kan lägga på liiite mer tyngder på pumpen.


Där har ni det, handfast på vad mitt nyårslöfter innebär. Uppradningen på detta har också betydelse, det som står längst upp är det viktigaste. För det är absolut maten jag borde ändra på och vill ändra på.

Jag hoppas så klart att detta ska ta mig en bit till den där "drömkroppen" men det jag mest vill att detta ska ändra på i mitt liv är att mina blodtrycksfall ska försvinna.

Att jag inte ska behöva vara rädd att jag svimmar på jobbet eller att jag måste lägga mig ner om jag reser mig för fort när jag suttit.
Sådana problem jag haft den senaste tiden med detta så börjar det bli ett dagligt problem. Jag tror dock även att mycket stress på jobbet de senaste veckorna och matvanor som inte varit de bästa har bidragit till att jag mått sämre än jag brukar.




Men det ska bli ändring, och den ändringen börjar nu!  


 

 


  

 
 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

2 januari 2012 14:07

Heja dig! Ja skall bli kul att läsa din utmaning har även gjort en egen påhittad nu;)
Åh ja ett lugnt o skönt nyår verkligen med god mat;)Ja jag är med frusen av mig,hehe särskilt om jag skall cykla sista biten frpn bussen hem,hehe..

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

2 januari 2012 14:46

Det låter ändå som ett bra hälsosamt löfte, kan tänka också att du inte kommer sluta äta socker helt och hållet, det är ju alldeles för gott ;P men det är aldrig bra att äta för mycket. Jag ska nog ha ett socker stopp snart igen, har inte bestämt om det blir denna veckan eller nästa :)

Men då ser jag till att ta ett tåg så att jag kan möta upp dig vid fyra, vi ska ju träffas fem, men en snabbis på nordstan eller en kaffe hinner vi ju med :)
Mitt tåg går hem kl. 22.40 ungefär, det finns ett senare men eftersom jag ska vara i stockholm hela dagen på fredag så vill jag inte komma hem FÖR sent :P
Snäll pojke du har, min man kommer och hämtar mig också, så kan man unna sig en drink :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Eleonore

Eleonore

2 januari 2012 18:15

Det låter som bra mål som du kommer klara av med bravur! :D Det är ju jättebra med intensivare träning och regelbundna matvanor, det där med socker och kolhydrater skulle jag dock ha svårt att dra ner på haha.
ÅH tack så mycket, är verkligen så härligt att vi ska få en liten bebis! Förstår att du längtar men kommer i rättan tid för dig med ska du se :D
Det låter som en riktigt trevlig nyårsafton! Det är ju toppen att ha lite knytis när man är så många :) Vi hade en väldigt mysig nyårsafton bara vi 2 med en 3 rättersmiddag :D
Kramar

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards