malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Torsdag, redan?

Av malin - 15 december 2011 20:35

Gaaah! Jag tror jag smäller av! Vart tar dagarna vägen? All tid? Det var ju nyss långt kvar till jul och jag hade all tid i världen till altt kändes det som. 

Nu har jag inte tid till något. Det är jobb och träning, träning och jobb.. 


Visst, träningen är frivilligt, men jag älskar det ju. Det är min avkoppling. :)


Men jag har en lång lista på annat jag skulle behöva hinna med också, främst av allt: STÄDA! 
Jag tror snart att jag kan samla ihop små katthårstussar och göra mig en ny liten katt! Hihi..


Men i morgon är det åter igen jobb och sedan direkt till gymmet. Men sedan ska jag faktiskt iväg till syster i Trollhätten, hinna träffa henne innan hon åker upp till mamma och pappa över jul och nyår.

Lite shopping och middag på kvällen. Precis den avkopplingen jag behöver just nu, tillsammans med världens bästa syster. <3


Nu ska jag mysa i soffan med sambo och kanske en katt (om någon av dem vill).




 
 
Eleonore

Eleonore

16 december 2011 10:01

Ja tiden går läskigt snabbt ibland!! Hoppas du hinner med allt du vill ha gjort :) Scones går ju så snabbt så det hinner du nog med någon morgon nu i helgen.
Så mysigt att du fått upp granen, julkänslan stiger ju med 100 % när den står där :D Plast är ju faktiskt underskattat, tycker det finns så fina i plast idag!
Tack snälla du, hoppas du också har det bra! Kram

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Vivi

Vivi

16 december 2011 14:01

Jag håller med dig! Det går så fort, städningen hinner jag nog med i helgen & så ska jag sätta upp gran & börja baka. Nästa vecka kommer jag baka iaf två dagar efter jobbet, men det är min avkoppling ;) typ .... :)

Ha ha , ja med en kattunge löper allt löst i hushållet en storrisk för sabotage ;) hi hi
Men det är lite charmen med kissungar också ;)
Hoppas du får mysigt med din syster :)
Kram !

http://www.missvivis.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

19 december 2011 11:03

Ja det går otroligt fort,skall också hinna få bakat lite!
Ja eller hur skall bli riktigt skoj med bloggträffen!!!

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

19 december 2011 14:57

Jag håller med du! Det är så otroligt givande när man hittat något riktigt bra att ge bort ! Själv är jag riktigt nöjd med min makes klappar, men lite si så där halvnöjd med vissa andra. Jag får iaf hoppas att jag lyckats någorlunda.

Hur har det gått med bakningen ? Själv har jag börjat lite smått och ikväll blir det glutenfri mjuk pepparkaka :) den ska vara till cakePopsen!

Ha ha jo det är sant, de är ju så vansinnigt söta, men min "tre åring" därhemma kan fortfarande se så där oskyldig ut :)
Kramar !

http://www.missvivis.se

 
Eleonore

Eleonore

20 december 2011 11:12

Så mysigt med middag och shopping med syster, sånt känns ju mycket viktigare än allt julgodis man skulle vilja hinna baka. Skulle gärna vilja äta middag ute med någon av mina nära och kära :)
Huvudsaken är ju att du hinner baka de viktigaste julbaket. Du får dregla vidare över bilderna istället ;)
Kram!

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards