malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Städa, städa, jobba..

Av malin - 31 oktober 2011 14:54

Ja, livet leker när man städar hela dagen...


Jag har verkligen städat Hela dagen. Uh! 

Inte ens varit på gymmet idag ju!! uj uj.. *världen är upp och ner*


Dammat och gjort snyggt i badrummet, torkat skåpluckor i köket, damsugit hela soffan ordentligt... Ja, listan kan bli lång. 
Men ändå är det massor kvar att göra. Jag hade en liten plan på hur mycket jag skulle hinna med. Men som vanligt tar ju alla grejer så mycket längre tid än vad man räknar med så jag hann inte med det så klar.
Det är enna tur att jag är helt ledig i morgon så jag kan fortsätta då.   



Nu ska jag dock laga lite mat tills Johan kommer hem och sedan bär det av till jobbet för min del.



 
 
Eleonore

Eleonore

31 oktober 2011 19:18

Så duktigt av dig att städa, jag skulle verkligen behöva det nu men har ingen ork alls till det haha. Eller ork har man ju men den lägger man på roligare saker :D
Skönt att katterna börjar gå bättre ihop, det kommer ju bli bättre ju längre tid det går nu :)
Hoppas er helg var skön!

http://fika.med.nöjesgalaxen.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

31 oktober 2011 20:54

Du kan ju alltid ha en sådan frilla,hihi..gott att det går bättre med pissarna;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Vivi

Vivi

1 november 2011 08:26

Men städning är också träning vettu ;) iaf så har jag sett i tabeller at en rejäl storstäding bränner mycket kalorier, jo det är sant !Det har jag sett i en tabell :) Själv blev det ju storstädning när vi tapetserade om, nu är det "bara" köket som ska julstädas.

Har faktiskt aldrig hört att pälsen blir fluffigare när honor kastreras :) men det förvånad mig inte helt :)
Jag älskar att mina katter är så fluffiga, det enda jobbiga är städningen :P
Kramar!!



http://www.missvivis.se

 
Monica

Monica

1 november 2011 15:21


Ja det är lite konstigt det där, att städning alltid tar så mycket mer tid än man räknat med. Man kan planera ut det i huvudet och tänka att "det tar nog inte mer än 2 h", men så blir det liksom aldrig.

Tur att katterna börjat vänja sig vid varandra, snart så kanske du till och med tycker att de leker för mycket. Mina kan ju ibland få för sig att leka rövare mitt i natten och då tror man att de rivit ner hela vardagsrummet :)

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards