malin-heléna - Barn, Hus och Träning

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Nya blommor!

Av malin - 22 september 2011 22:00

Igår handlade jag en massa blommor för att göra om lite här hemma. 
Och självklart vill jag visa er så fiiiint det blev här hemma. Jag är väldigt nöjd med vad jag fick till faktiskt. (Måste ju få skryta lite ibland.) ;)


   

  Detta är en sorts murgröna. Bladen har inte samma form som "den klassiska" murgrönan. Riktigt fina. Vill tillägga också att krukorna är nyinköpta med! 


   

Dessa fina krukor köpte jag i våras och gjorde ett försök att ha miniroso i dem. Men minirosor är inte lättskötta, som ni kanske vet, så de försvann illa kvikt, tyvärr. 

Nu har jag gjort ett litet arrangemang i den lilla vilket jag är mycket nöjd med. Är dock inte lika nöjd med den stora blomman. 
Ska jag flytta den till en annan kruka och göra något liknande i den stora som jag gjort i den lilla?  


   

Mer murgröna. Denna är mer "klassisk" så som jag tänker att murgrönor ser ut. Även denna kruka är helt nyinköpt. :)


   

Ett lyft för vardagsrumsbordet! 
Innan hade jag en skifferplatta med stenar och ljus på bordet, men ljusen rinner alltid ut över stenarna och det blir bara fult på en gång när man tänt ljusen en gång.

Blev mycket nöjd med denna krukan  och småväxterna. Även här är både krukan och den lilla ljuslycktan nya. ;) Hihi.. 




Till sist: Dagens (rättare gårdagens) räddning. 
En fin kruka som står inne i badrummt men aloe veran som växer i den ser för j*vlig ut! 

 

En liten garderobsblomma fick bli räddningen. Vet ju att den tål mörker med. ;)


   

 
 
Vivi

Vivi

23 september 2011 08:29

Vad fint du har det ! Men hur går det med Peschen när vi har växter hemma är det jättesvårt att hålla dem borta från katterna.
Kram

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

23 september 2011 15:10

Tycker absolut du ska boka in gtn roligt i höst ! Varför inte en liten minkryssning eller åka och hälsa på en vän/familj någon helg ? Musikal ? Hotellnatt med pojken ? Det finns ju faktiskt en hel del att göra som itne är så dyrt.
SPA:t vi bokade nu i november kostar bara 900kr, ett specialpris där julbord, frukost & boende ingår! ;)

ha en härlig helg !!!
KRAAAM

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 2 mars 2014 11:04


Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu och mycket har hänt på dessa veckor. Den 17 februari kom vår finaste lille kille Alex till världen. (Efter en lång och jobbigt förlossning, som jag faktiskt inte kommer dela närmare här.) Och samtidigt...

Av malin - 6 februari 2014 11:05

Ja, en liten snabbis hinner jag uppdatera er med.  Det är en hel del att stå i just nu, framförallt med huset och flytten.  Vi vill ju så gärna ha flyttat in i huset helt tills den lilla bestämmer sig för att komma ut.  Det verkar som att badru...

Av malin - 28 januari 2014 10:34


   Japp,  nu är vi redo! Alla stora saker är fixade inför bäbisens ankomst och förlossningsväskan är packad. Det ligger till och med 2 st cola och ett paket bravokex i där om det skulle bli väldigt bråttom så vi inte hinner handla något att äta ...

Av malin - 23 januari 2014 15:49

Jag har tyvärr inte haft den bästa veckan denna vecka.    Vill bara få ur mig lite känslor just nu.    I måndags var det min 25 årsdag, en dag som borde vara härlig, rolig och positiv.  Men tyvärr har min morfar, som varit sjuk i parkinsons...

Av malin - 20 januari 2014 12:26


Det är så otroligt mycket att tänka på när man ska flytta. Allt från att allt faktiskt ska packas ner till saker som att säga upp el med mera och adressändra.  Och så måste man ju ha en namnskylt till brevlådan. Det är ju ingen stor grej, men det ska...

Ovido - Quiz & Flashcards